NEWSPC & KONSOLE

Baldurs Gate III: twórcy tłumaczą, dlaczego zdecydowali się na system turowy

Niedawno w sieci pojawił się gameplay prezentujący kilkadziesiąt minut rozgrywki w Baldurs Gate III. To, co zobaczyliśmy, wśród części fanów budzi jednak sporo obaw – oto bowiem okazało się, że w swojej nowej odsłonie kultowego RPG-a twórcy zdecydowali się zastosować system turowy, a rozgrywka wygląda, jakby była żywcem wyjęta z serii Divinity: Original Sin.

Chociaż ja osobiście nie narzekam, a taki system wydaje mi się bardziej naturalny, to jednak nie dziwię się tym, którzy woleliby doświadczać baldura “po staremu” <patrzy wymownie na @osax-nymloth>. Sprawa wzbudziła spore poruszenie, więc do swojego pomysłu odniósł się jeden z twórców. Odpowiedzialny między innymi za system walki Matt Holland udzielił wywiadu dla portalu Screenrant, gdzie tłumaczy , dlaczego zdecydowano się na zmiany:

Wiele się zmieniło w ciągu ostatnich dwóch dekad, od czasów Baldur’s Gate II, nie tylko w kwestiach technicznych i gamingowych, ale również w samym systemie D&D. Oryginalne gry (z serii Baldur’s Gate – przyp. red.) oparte były na systemie Advanced D&D, a teraz mamy już jego piątą edycję. Chcemy pracować właśnie na piątej edycji, więc system turowy wydaje się być bardziej sensowny pod tym względem, zwłaszcza, że w naszych ostatnich dwóch grach również zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie. Wydaje nam się, że wprowadzenie tego do Baldur’s Gate ma sens. Matt Holland

Dla mnie też wydaje się to dość naturalne, tym bardziej, że gry spod znaku Divinity pokazały, jak wielki potencjał drzemie w turowej rozgrywce. Czy jednak w BG III taki system się sprawdzi? Pożyjemy, zobaczymy.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close