NEWSOPROGRAMOWANIE

Raytracing jednak dla wszystkich! Nvidia udostępni śledzenie promieni na Pascalach

Nie musieliśmy długo czekać na reakcję Nvidii na to, co pokazał Crytek swoim demem Neon Noir, którym udowodnił, że technikę śledzenia promieni (tzw. raytracing) można uruchomić nie tylko na kartach GeForce RTX od Nvidii, ale również na starszych kartach Zielonych, a nawet na Radeonach. W sumie to nie wiadomo, na ile to była bardzo szybka reakcja, a na ile ruch obliczony mocno zawczasu.

Fakt jest taki: podczas GDC 2019 lider technologiczny ogłosił, że raytracing trafi również do poprzedniej generacji kart GeForce. Zarówno karty z serii 10XX (np. popularna GTX 1070), jak i z nowszej 16XX (np. 1660) od kwietnia otrzymają wsparcie dla nowej technologii. Jak to się stało, że nagle karty, które miały być za słabe na jakąkolwiek formę raytracingu nagle okazują się “wystarczające” bez posiadania osobnych rdzeni Turing obecnych w najdroższych modelach z RTX w nazwie?

Częściowa odpowiedź jest taka, że raytracing na Pascalach będzie obecny w swojej bardziej podstawowej wersji – jaka będzie różnica wizualna między “pełnym”, a “bazowym” śledzeniem promieni? Tego na razie nie wiemy, ale w kwietniu zapewne zobaczymy sporo testów przyglądających się sprawie.

Posiadacie jedną z tych kart?

Nvidia liczy, że jej decyzja wpłynie na popularyzację tej obiecującej technologii. W końcu wymóg minimalnie karty GTX 1060 działającej pod kontrolą Windowsa 10 (raytracing działa tylko w grach obsługujących DirectX 12 i API Vulkan) nie jest przesadą w obecnych czasach nawet dla średnio zamożnych graczy. Pomaga w tym wszystkim również wsparcie twórców silników graficznych – rozwiązania Zielonych znajdą się wkrótce w Unreal Engine w wersji 4.22 oraz w Unity 2019.03 Preview.

Źródło
Ars Technica

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button