Jeśli nie widzisz WiFi na swoim laptopie, może to być spowodowane problemem z kartą sieciową lub ustawieniami. Ten problem nie jest rzadki i nie wymaga wielu prób rozwiązania.
Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, jest sprawdzenie ustawień karty sieciowej. To powinno rozwiązać problem. Jeśli tak się nie stanie, spróbuj uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów systemu Windows.
1. Sprawdź ustawienia routera
Jeśli nie możesz połączyć się z WiFi na swoim laptopie, być może masz problem z ustawieniami routera. Może to być frustrujące doświadczenie i często wymaga rozwiązania kilku problemów.
Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest ponowne uruchomienie modemu i routera. Podłącz oba urządzenia, odczekaj około 30 sekund, a następnie spróbuj ponownie skorzystać z połączenia internetowego.
Twój router może się przegrzewać, co może spowodować, że sieć nie będzie mogła się połączyć. Może się to zdarzyć, jeśli używasz starego lub niewydajnego routera albo jeśli router znajduje się w miejscu, w którym nie ma dobrego przepływu powietrza.
Alternatywnie możesz przywrócić ustawienia fabryczne routera i sprawdzić, czy to rozwiąże problem. Jest to bardzo duży krok, ale przywróci on router do jego oryginalnych ustawień i wyczyści go do czysta.
2. Sprawdź kartę sieciową
Jeśli nie widzisz WiFi na swoim laptopie, może to być problem sprzętowy. Karta sieciowa to urządzenie, które łączy komputer z internetem, więc musisz ją mieć, jeśli chcesz korzystać z sieci.
Aparat sieciowy to rodzaj karty, którą podłącza się do portu USB komputera, aby umożliwić korzystanie z połączeń bezprzewodowych lub przewodowych. Istnieją również adaptery bezprzewodowe działające wyłącznie na podstawie oprogramowania, które nie posiadają fizycznej karty sieciowej (NIC).
Jednym ze sposobów sprawdzenia, czy karta sieciowa działa prawidłowo, jest użycie narzędzia Menedżer urządzeń systemu Windows. Narzędzie to wyświetla listę wszystkich podłączonych urządzeń, w tym zainstalowanych kart sieciowych.
Gdy karta działa, powinieneś zobaczyć jej nazwę na górze listy w kategorii Adaptery sieciowe. Jeśli jej tam nie ma, oznacza to, że Windows nie może znaleźć urządzenia.
3. Sprawdź ustawienia sieciowe
Niekiedy problem nie dotyczy routera lub karty sieciowej, ale ustawień sieci WiFi. W takich przypadkach może być konieczne przywrócenie ustawień domyślnych sieci WiFi lub zmiana kanału routera na inny.
Na Macu można to zrobić w Preferencjach systemowych > Sieć i Internet. Stamtąd możesz kliknąć „Włącz lub wyłącz Wi-Fi”, aby włączyć lub wyłączyć tę funkcję.
Następnie sprawdź identyfikator SSID i stan karty sieci bezprzewodowej, aby sprawdzić, czy jest ona połączona, czy nie. SSID zwykle zawiera nazwę routera, więc poszukaj go na liście dostępnych sieci.
Routery często komunikują się także za pomocą kanałów 2,4 GHz i 5 GHz, więc sprawdź, czy wybrany jest właściwy kanał. Jest to szczególnie ważne, jeśli w pobliżu routera znajdują się inne urządzenia korzystające z tych częstotliwości.
4. Sprawdź połączenie internetowe
Czasami, gdy próbujesz połączyć się z siecią Wi-Fi, okazuje się, że jest ona połączona, ale nie można uzyskać dostępu do Internetu. Zazwyczaj dzieje się tak z powodu problemów z routerem bezprzewodowym lub siłą sygnału.
Możesz zresetować router bezprzewodowy lub modem, odłączając go i podłączając ponownie. Jeśli to nie zadziała, czas zadzwonić do dostawcy usług w celu wymiany urządzenia.
Twoje połączenie internetowe to skomplikowany system, który opiera się na protokole TCP (Transport Control Protocol) i IP (Internet Protocol), aby zapewnić szybki, niezawodny i bezpieczny transfer danych. Jego działanie polega na dzieleniu danych na pakiety, które są następnie przesyłane z jednego urządzenia do drugiego.
Po dotarciu do miejsca przeznaczenia urządzenie odbierające ponownie składa pakiety, aby wyświetlić dane. Niezależnie od tego, czy korzystasz z komputera, tabletu czy urządzenia mobilnego, tak właśnie działa Internet.