Tworzenie sklepu internetowego krok po kroku

Tworzenie sklepu internetowego krok po kroku

Sukces w handlu był określany prostą formułą: Zabezpiecz dochodowe miejsce dla swojego wózka. Krzycz głośniej niż konkurencja, aby przyciągnąć więcej ruchu. Działaj przy niższych kosztach, aby osiągnąć większe zyski. W XXI wieku już nie jest to takie proste. Duże, głośne marki często nie potrafią nawiązać kontaktu z nowoczesnymi konsumentami. Fizyczne położenie może być bardziej uciążliwe niż wygodne, a mały sklep może funkcjonować przy niskim budżecie i bez żadnych zapasów.

Ta zmiana stała się jeszcze bardziej widoczna podczas pandemii COVID-19, gdy sektor handlu detalicznego przechodził przez poważne turbulencje. Jednym z nieoczekiwanych skutków ubocznych niefortunnych wydarzeń na świecie był wzrost sprzedaży cyfrowej: 46% konsumentów w USA wypróbowało nową markę lub złożyło zamówienia u nowych sprzedawców w zeszłym roku. Według badania przeprowadzonego przez Accenture w maju 2020 r., wolumen zakupów od niezorientowanych lub sporadycznych użytkowników handlu elektronicznego ma wzrosnąć o 160% w przyszłości. 50% wydatków online będzie realizowanych za pomocą smartfonów do września 2023 roku. Mniejsze sklepy internetowe odnotowały wzrost ruchu na stronach o 96,5% między październikiem 2019 a październikiem 2020, przy czym ponad jedna trzecia zgłosiła wzrost między 100% a 200%. Obecnie istnieje ogromna i rosnąca szansa w handlu cyfrowym, a te możliwości się różnicują. Biorąc pod uwagę korzystne warunki rynkowe, przedstawiamy poradnik dotyczący tworzenia i uruchamiania dochodowego sklepu internetowego, który opracowaliśmy we współpracy z agencją Design Cart – tworzenie sklepów internetowych.

Wybierz Niszę i Opracuj Plan Biznesowy

Rynek ecommerce jest bardzo zróżnicowany. Nawet dzisiejsze giganty, takie jak Amazon, zaczynały jako specjalizujący się w jednej dziedzinie sprzedawcy. Przeprowadź badania rynkowe, aby zidentyfikować swoją dziedzinę zainteresowań, wykonując następujące czynności:

  1. Przeprowadź analizę SWOT. SWOT oznacza Siły, Słabości, Szanse i Zagrożenia. To prosty, ale skuteczny sposób oceny różnych pomysłów na nisze i produkty.
  2. Znajdź luki na rynku. Dzięki ukierunkowanym badaniom możesz odkryć niezaspokojone potrzeby konsumentów nawet w popularnych kategoriach produktów.

Aby znaleźć luki na Twoim rynku docelowym, sięgnij po:

Media społecznościowe: Analizuj obawy, skargi i prośby o rekomendacje Twojej grupy docelowej. Trendy Google: Porównaj i zestaw poszukiwane frazy związane z różnymi typami produktów. Najlepiej sprzedające się produkty na Amazonie i eBayu: Czytaj recenzje, sprawdź tutoriale i zobacz, czego brakuje konsumentom. Analiza twoich postaci klientów. Najlepsze pomysły na rozwiązania ecommerce rodzą się na styku potrzeb, preferencji i zainteresowań grupy docelowej.

Stwórz zestaw idealnych postaci kupujących, wypełnionych danymi:

Dane demograficzne: Wiek, miejsce zamieszkania, zawód, dochód. Dane psychograficzne: Zainteresowania, wartości, przekonania, problemy i aspiracje. Wybierz odpowiedni model biznesowy. W ramach badań nad klientem, powinieneś również zwrócić uwagę na to, jak i gdzie Twoja grupa docelowa zazwyczaj kupuje produkty i jaki będzie najlepszy sposób, aby dotrzeć do niej.

Ecommerce B2B: Czy widzisz siebie jako sprzedawcę hurtowego, detalicznego lub dla klientów biznesowych? Ecommerce B2C: Czy chcesz raczej reklamować swoje produkty bezpośrednio dla konsumentów? Sprzedaż na portalach internetowych: Popularne portale, takie jak eBay, Amazon lub Etsy, zapewniają wbudowany dostęp do różnych grup odbiorców. Dropshipping: Ten model przekazuje zadania związane z realizacją zamówienia firmie trzeciej, dzięki czemu nie musisz przechowywać żadnych zapasów. DTC: Model biznesowy bezpośrednio do konsumenta eliminuje pośrednika. Zapoznaj się z naszym szczegółowym objaśnieniem różnych typów modeli biznesowych ecommerce.

Znajdź swoją platformę ecommerce

Platformy ecommerce występują w różnych typach, z różnymi funkcjami i rozszerzeniami.

Może być kuszące rozpoczęcie od najtańszego twórcy stron internetowych. Jednak wadą może być konieczność przeniesienia swojej witryny ecommerce w przyszłości, co wiąże się z dodatkową złożonością. Należy rozważyć długoterminowe skutki, nawet jeśli tworzysz swoją pierwszą wersję.

Podczas analizowania różnych opcji zastanów się:

Ile produktów planujesz sprzedawać?

Pierwszym krokiem powinno być zrozumienie, jakie produkty planujesz sprzedawać i ile ich będzie. Jeśli planujesz prowadzenie mniejszej działalności, możesz użyć tańszej platformy bez rozległych funkcji.

Jednak w miarę rozwoju swojego biznesu, złożoność Twojej strony internetowej będzie rosła wraz z nim. Jeśli Twoja firma jest duża lub stale się rozwija, wydanie większej sumy na platformę może być w Twoim najlepszym interesie.

Jakie funkcje są potrzebne?

Czy platforma oferuje wszystkie najważniejsze podstawowe funkcje ecommerce natywnie? Co będzie potrzebne do zainwestowania jako rozszerzenie lub do opracowania samodzielnie, aby uzupełnić brakującą funkcjonalność?

Przy tworzeniu listy wymagań warto przypisać każdej funkcji ocenę od 1 do 10, a następnie ocenić kilka kreatorów sklepów i zliczyć ich wyniki.

Jakie platformy ecommerce są dostępne? Twórcy stron internetowych ecommerce mogą upraszczać tworzenie i zarządzanie sklepem. Aby dokonać optymalnego wyboru, należy wziąć pod uwagę cele biznesowe, model operacyjny i branżę, a także wymagania techniczne dla sklepu.

Kolejnym krokiem jest ocena niektórych z najpopularniejszych kreatorów sklepów online, w tym:

Prestashop, Opencart, BigCommerce, Shopify, Adobe Magento, WooCommerce.

Wybierz odpowiednie produkty Wybór odpowiednich produktów do sprzedaży jest kluczowy dla ostatecznego sukcesu Twojego sklepu internetowego.

Choć wydaje się to być oczywistym krokiem, często tak nie jest. Zbyt często firmy internetowe zaczynają kuleć, ponieważ wybrały produkty, które są nasycone na ich rynku lub po prostu zbyt dostępne.

Podobnie jak przy wybieraniu swojej niszy, przy wyborze produktów ważne jest znalezienie czegoś unikalnego i ograniczonego w dostępie gdzie indziej. Pamiętaj, że rywalizujesz z takimi gigantami jak eBay, Amazon i Etsy. Każda przewaga na rynku może przynieść korzyść.

Zaprojektuj swój sklep internetowy

Projektowanie sklepów internetowych to złożony, ale kluczowy aspekt uruchomienia Twojego sklepu internetowego. Zły projekt lub szablon użyty do projektowania może zrazić lub rozproszyć Twoich klientów, zmniejszając sprzedaż i ograniczając wzrost Twojego sklepu.

Podczas projektowania swojego sklepu, następujące pytania mogą pomóc Ci określić, jak powinna wyglądać Twoja strona:

Jaki styl pasuje do Twojej marki?

Przy określaniu stylu, który chcesz dla swojego sklepu internetowego, należy wziąć pod uwagę dwie rzeczy:

Co twój styl mówi o Twojej firmie i Twojej marce?

Klienci powinni być w stanie od pierwszego spojrzenia stwierdzić, jakiego typu biznes prowadzisz i co sprzedajesz. Styl Twojej strony internetowej często mówi wszystko, co musisz wiedzieć o swoim biznesie, od czcionki po wybór kolorów. Dla sklepów sprzedających luksusowe produkty,

Rozpocznij wprowadzanie swoich produktów

Wprowadzanie produktów i tworzenie stron produktów są kluczowe dla stworzenia skutecznego i udanego sklepu internetowego.

Podczas wprowadzania produktów należy pamiętać o głównych elementach, które należy uwzględnić:

Opisy produktów.

Perswazyjny opis produktu powinien odnosić się do problemów klienta, wymieniać cechy produktu oraz podkreślać podstawowe korzyści, aby zachęcić do zakupu.

Zdjęcia produktów.

Nie oszczędzaj na fotografii produktów. Jeśli możesz sobie na to pozwolić, zatrudnij profesjonalnego fotografa. W przeciwnym razie stwórz własną przestrzeń do robienia atrakcyjnych zdjęć ecommerce. Rozważ zdjęcia 360 stopni dla wartościowych przedmiotów, takich jak meble, sprzęt lub niektóre rodzaje odzieży. Według ostatniego badania przeprowadzonego przez magazyn Internet Retailer, wdrożenie fotografii produktów 360 stopni na stronach ecommerce zwiększyło wskaźnik konwersji o około 13%.

Kategorie produktów.

Taxonomia witryny pomaga ustalić i zarządzać relacjami między różnymi stronami produktów. Kategorie produktów są szczególnie istotne, aby wyświetlać katalog i umożliwić łatwiejsze odnajdywanie produktów.

Ustal opcje płatności

Przed uruchomieniem swojego sklepu internetowego ważne jest, aby ustalić różnorodny zestaw opcji płatności online dla potencjalnych klientów. Metody płatności dostępne w punkcie sprzedaży (POS) mogą określić, jak duża będzie Twoja baza klientów i oszczędzić Ci przyszłych kłopotów.

Większość twórców stron internetowych ecommerce zapewnia metodę łączenia z wieloma opcjami płatności, w tym procesorami takimi jak PayPal, Apple Pay, Stripe i głównymi kartami kredytowymi.

Najpopularniejszym sposobem dodania płatności do Twojego sklepu internetowego są:

Pakiety bramki płatności. Przetwarzanie płatności kartą kredytową. Bramki płatności i konta handlowe. Upewnij się, że rozumiesz jakie mogą wystąpić potencjalne opłaty transakcyjne.

Ustal strategie i polityki wysyłki

Musisz dowiedzieć się, jak nowe produkty dotrą do właścicieli. Skuteczna strategia wysyłki ecommerce jest niezwykle ważna, ponieważ 56% konsumentów nie kupi od sprzedawcy po złym doświadczeniu z dostawą.

Ponadto, polityka wysyłki ustawia odpowiednie oczekiwania wśród nowych klientów.

Marketing influencerów

Przedsiębiorstwa bez swojego grona odbiorców mogą skoncentrować się na kampaniach marketingu influencerów przed i po uruchomieniu sklepu. Największą zaletą marketingu influencerów jest to, że otrzymujesz potrójne korzyści:

Zwiększenie świadomości/marki.

Zaangażowanie z organicznym treścią na różnych aplikacjach mediów społecznościowych. Bezpośrednie prowadzenie i zwiększenie sprzedaży. Partnerstwa z influencerami we wczesnych fazach mogą pomóc w przyciągnięciu pierwszych kilku sprzedaży i zwiększeniu obecności Twojej marki w wyszukiwarkach, ponieważ zainteresowani klienci zaczną wpisywać nazwę Twojej marki/domeny w wyszukiwarkę.

Płatna reklama.

Skierowane na Facebooka, Instagrama i Pinterest kampanie również mogą ułatwić odkrywanie marki i produktów w czasie rzeczywistym. Podobnie jak w przypadku innych strategii marketingu wynikowego, zaletą jest to, że płacisz tylko za wartościowe działania – kliknięcia, wizyty, zapytania, sprzedaż itp. Optymalizacja wyszukiwarek (SEO) i email marketing to inne strategie reklamowe, ale wymagają one więcej czasu i inwestycji, aby odnieść sukces. Jednak im szybciej zaczniesz, tym szybciej zobaczysz pozytywne efekty.

Podsumowanie

Droga każdej osoby do handlu internetowego będzie nieco inna. Niektórzy tworzą sklepy internetowe, aby uzupełnić swoją działalność detaliczną. Inni podejmują się tego jako hobby i potem skalują się przez samofinansowanie lub starają się przyciągnąć zewnętrzne inwestycje.

Co pozostaje niezmienne, to proces ustawienia. Musisz wybrać platformę ecommerce, dostosować katalog produktów, dostosować projekt i inne konfiguracje, a następnie zwiększać działania marketingowe. Dowiedz się jak stworzyć sklep internetowy, który będzie sprzedawał.

Z Opencart, Prestashop, Woocommerce ten proces jeszcze nigdy nie był tak łatwy. Wzmocnij swoją markę i zaangażuj klientów korzystając z wiodącej platformy do tworzenia pięknych i intuicyjnych sklepów i witryn ecommerce.

Oceń artykuł: Tworzenie sklepu internetowego krok po kroku

Ilość ocen: 1 Średnia ocen: 5 na 5