Stronę internetową można tworzyć i edytować za pomocą edytora tekstu. Możesz także pisać CSS i Javascript w Notatniku.
HTML jest standardowym językiem używanym do przekazywania informacji w sieci za pomocą „hiperłączy” – fragmentów tekstu, czasami nazywanych gorącymi słowami lub obrazami, które po kliknięciu przenoszą Cię do innego dokumentu na tym samym komputerze lub innego w Internecie.
Znaczniki HTML
Znaczniki HTML (Hypertext Markup Language) to proste instrukcje, które mówią przeglądarce internetowej, jak formatować tekst, wyświetlać obrazy i tworzyć hiperłącza. Zrozumienie tych instrukcji jest niezbędne do stworzenia efektywnej i przyjaznej użytkownikowi strony internetowej.
Obecnie istnieją 142 znaczniki HTML, które pozwalają na tworzenie różnych elementów w dokumencie HTML. Obejmują one elementy tabel i map, a także formaty tekstowe i graficzne.
Oprócz elementów na poziomie bloku istnieją także elementy inline, które nie zajmują całej szerokości dokumentu. Są one najbardziej przydatne do formatowania tekstu bez przerywania przepływu treści, np. do wyróżnienia pojedynczego wiersza lub dodania linku.
Ważnym elementem jest podział wiersza, który dzieli dokument na części. Można je utworzyć za pomocą znacznika
Znaczniki head
Znacznik head określa strukturę dokumentu HTML. Zawiera on informacje takie jak tytuł, opis itp.
Znacznik head jest umieszczany pomiędzy otwierającym i zamykającym znacznikiem
Poza nim istnieje szereg innych elementów, które dostarczają informacji o stronie. Są to znacznik
Te wszystkie elementy są niezbędne, aby strona była czytelna na ekranie. Mogą być także użyte do dodania meta danych do strony, takich jak link do mapy strony.
Najważniejszym aspektem dokumentu HTML jest znacznik
Znaczniki ciała
Znacznik HTML body jest jednym z najważniejszych znaczników w dokumencie HTML. Zawiera on tekst, obrazy, tabele i inne elementy widoczne na stronie internetowej.
Znacznika
Zależnie od tego, jak chcesz, żeby wyglądały Twoje strony internetowe, znacznik
Znacznika
Znaczniki tytułu
Znaczniki tytułu są istotną częścią on-page SEO i mogą mieć duży wpływ na rankingi Twojej strony. Są też prostym sposobem na zwiększenie liczby kliknięć, więc ważne jest, aby były dobrze dobrane.
Zadaniem znacznika tytułu jest zasygnalizowanie Google, o czym jest strona i przekazanie potencjalnym odwiedzającym wartości Twojej treści. Oznacza to, że musi on być jasny i unikalny, a jednocześnie skupiać się na słowach kluczowych, których ludzie szukają w danym zapytaniu.
Utrzymuj swoje tytuły krótko i na temat, pomiędzy 50 a 60 znaków. Nie jest to idealna długość, ale najprawdopodobniej pozostanie ona widoczna na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych.