OD REDAKCJI

Kroniki Nerdowe #3: Unreal Engine 5, remasterowana Mafia i Diablo II

Kolejny tydzień w tzw. giereczkowie za nami. Był on stosunkowo spokojny, bez większych kontrowersji i afer, acz kilka zrzuconych “bomb” wywołało oczekiwany przez firmy efekt. Słowem: jest o czym pisać i na co czekać.

Zacznijmy od informacji zapewne najmniej “medialnej” na tle całej reszty, czyli tego, że Ubisoft zdecydował się podjąć kroki prawne wobec Apple oraz Google. Katalizatorem do wkroczenia na wojenną ścieżkę z gigantami jest to, że gra Area F2 została przez francuskiego giganta uznana za niemal identyczną kopię Rainbow Six: Siege, która jest dostępna na platformach sklepowych obu firm. Biorąc pod uwagę, że za produkcję odpowiada studio działające pod grupą Alibaba, szanse pozwu są prawdopodobnie średnie. W końcu gry mobilne to jedna wielka plaga klonów popularnych produkcji.

Kontrowersje wokół Doom Eternal nie ustają – acz tym razem kompozytor OST do gry nie ma z nimi nic wspólnego. Niespodziewanie bowiem, już kawałek czasu po premierze, do gry wprowadzono…. system anti-cheat od Denuvo. To już samo w sobie brzmi średnio, a gdy przeczyta się m.in. o tym, że instaluje on sterownik na poziomie systemowego kernela robi się naprawdę nieprzyjemnie. Gracze zareagowali mniej więcej tak, jak się należy spodziewać: eksplozją negatywnych recenzji w sieci.

Plotki o remasterze albo remake’u Diablo II pojawiają się w sieci dość często i jak na razie, nie znalazły żadnego potwierdzenia. Może jednak ta ostatnia ma w sobie przysłowiowe ziarnko prawdy? Źródłem informacji jest francuski serwis Actu Gaming, którego redaktor miał już w przewidzieć poprawnie zapowiedzi Diablo 4 oraz Overwatch 2 – nie żeby była to jakaś wielka tajemnica przez ubiegłorocznym Blizzconem. Podobno za remaster ma odpowiadać Vicarious Visions – co byłoby w sumie interesujące, biorąc pod uwagę, że kod źródłowy gry miał zaginąć dawno temu.

Plotki o remasterowaniu Mafii 2 się potwierdziły…i to aż nadto. Nie tylko bowiem oficjalnie zapowiedziano ukrywany dotąd projekt, ale wręcz ogłoszono zapakowanie całej trylogii w ładne, spójne opakowanie. Tym co najbardziej cieszy to chyba widok świetnie wyglądających screenów z remake’a jedynki, której tego typu lifting zdecydowanie się należał. Na razie otrzymaliśmy co prawda tylko “zapowiedź zapowiedzi” – solidna dawka informacji zapowiedziana została na 19 maja.

Pozostając w temacie remasterów: skoro nijak nikomu nie udaje się stworzyć od wielu lat dobrej gry z Tonym Hawkiem w tytule, postanowiono pójść właśnie w kierunku remasterowania klasyków. I tak powstał Chocapi…. no, wiecie co. Odnowiona jedynka i dwójka Tony Hawk’s Pro Skater ma się pojawić 4 września i zawierać niemal dokładnie to samo, co oryginały (minus kilka utworów, których twórcy nie dogadali się z Activision).

Na koniec zostaje nam demo technologiczne Unreal Engine 5. Wygląda olśniewająco, nowe technologie obiecują wprowadzenie gier na nowy poziom, ale chyba pamiętamy, że i poprzednie dema wyglądały obłędnie dobrze – więc nie nakręcajmy się na to, że nagle gry będą wyglądały jak na tym demie. 😉 Szczególnie, że silnik ma stać się dostępny dla developerów dopiero za ponad rok i obsługiwać wszystkie platformy, w tym Androida. Wątpliwości wyrażają też sami developerzy, zastanawiając się czy nowość faktycznie skróci czas potrzebny na developing wysokiej jakości assetów, czy też raczej go wydłuży.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close
Close