Franczyza Call of Duty to seria gier elektronicznych łącząca trudne misje dla jednego gracza z silnikiem gry wieloosobowej. W grach pojawiają się różne scenerie, w tym II wojna światowa, zimna wojna, futurystyczne światy i współczesność.
Call of Duty wprowadziło nowe osiągnięcia do gatunku strzelanek pierwszoosobowych. Wykorzystał realistyczną broń, żelazne celowniki i sterowanych komputerowo sojuszników, aby lepiej symulować wojnę, co pomogło mu zdystansować konkurencję.
To jest strzelanka z perspektywy pierwszej osoby
Gatunek strzelanek z perspektywy pierwszej osoby (FPS) jest jednym z najpopularniejszych typów gier wideo. Przez lata ewoluował, wprowadzając różne funkcje, takie jak zaawansowana grafika 3D i gra wieloosobowa.
Pierwotnie opracowana przez Infinity Ward gra Call of Duty wprowadziła nowe rozwiązania do gatunku strzelanek pierwszoosobowych i zdobyła kilka nagród po premierze. Wykorzystując jako scenerię II wojnę światową, był to pierwszy tytuł, który wprowadził system walki pozwalający graczom doświadczyć wojny z perspektywy różnych żołnierzy.
Rozgrywka wprowadziła także sterowanych przez SI sojuszników, którzy pomagali graczowi podczas misji, reagując na zmiany warunków sytuacyjnych i kryjąc się za ścianami i innymi przeszkodami. W przeciwieństwie do wielu ówczesnych strzelanek, gra kładła też duży nacisk na prowadzenie ognia obezwładniającego i używanie granatów.
To gra wieloosobowa
Call of Duty to gra wideo dla wielu graczy, która była wydawana co roku. To utrudniało twórcom wprowadzanie innowacji przy każdym wydaniu. Gra jest pierwszoosobową strzelanką, w której gracze mogą walczyć z innymi graczami online. Odbywa się to na serii map, które są zaprojektowane tak, aby były trudne.
Ten rodzaj gry jest świetnym sposobem na nawiązanie kontaktów towarzyskich i zabawę z przyjaciółmi. Pomaga też rozwijać własne umiejętności i podnosić rangę w grze.
W ten sposób możesz poczuć się jak bohater w tej grze. Gra oferuje też wiele różnych rodzajów broni i innego wyposażenia, z którego możesz korzystać.
To pierwszoosobowa strzelanka, która jest niezwykle realistyczna. Projektanci gry konsultowali się z ekspertami, aby mieć pewność, że broń, której używają, jest autentyczna i zachowuje się jak prawdziwa. Nagrywają nawet wystrzały z broni, aby uzyskać odpowiednie dźwięki, a fizyka pozwala pociskom prawidłowo przelatywać w powietrzu.
To gra wojenna
Trudno powiedzieć, jaką grą jest Call of Duty, ponieważ jest to seria, która obejmuje prawie każdy gatunek. Ale w większości jest to gra wojenna.
Rozpoczęte w 2010 roku Black Ops firmy Treyarch nadało ton serii, ponieważ odeszło od futurystycznych bitew z poprzednich gier i skupiło się na bardziej przyziemnej fabule. Wprowadzono także atuty i systemy progresji, które stały się podstawą serii.
Następnie pojawiło się World at War, które ponownie wprowadziło środowisko II wojny światowej i przywróciło atuty. Wprowadzono także tryb Nazi Zombies, który stał się niesamowicie popularny przez lata i zaczął wpychać serię Call of Duty do głównego nurtu.
W sumie World at War to jedna z najlepszych gier CoD, jakie kiedykolwiek powstały, a także jedna z najfajniejszych gier. Jest mroczna, nastrojowa i momentami brutalna, dzięki czemu sprawia wrażenie bardziej realnej niż kiedykolwiek wcześniej.
To symulacja
Call of Duty to jedna z najbardziej znanych gier wideo na świecie. Początkowo była to pierwszoosobowa strzelanka osadzona w czasach II wojny światowej, ale od tego czasu wykroczyła poza ten okres, aby poznać współczesny świat, zimną wojnę, a nawet daleki kosmos.
Aby gra była jak najbardziej realistyczna, projektanci Call of Duty konsultują się z prawdziwymi żołnierzami i naukowcami. Rozmawiają z prawdziwymi ekspertami między innymi w dziedzinie broni, inżynierii dźwięku i fizyki, aby upewnić się, że każdy aspekt gry działa prawidłowo.
Poświęcają też czas na stworzenie jak najbardziej autentycznej historii. Na przykład najnowsza gra Infinity Ward, Call of Duty: Modern Warfare 2, zawiera misję, która przenosi graczy do Amsterdamu i pokazuje niektóre z najbardziej ikonicznych elementów architektury miasta.